Урок математики у з класі

Підготувала та провела вчит. поч. класів Інна Іванівна Трембовецька. 2013 р.

Тема. Доба. Година. Хвилина. Секунда. Визначення часу за годинником

Мета: формувати в учнів уявлення про одиниці вимірювання часу: добу, годину, хвилину, секунду та про співвідношення між ними, формувати вміння визначати час за годинником; вдосконалювати навички усної лічби та розв’язування задач; розвивати логічне мислення учнів; виховувати старанність, наполегливість, працьовитість, викликати інтерес до уроків математики.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Актуалізація знань учнів.

1. Каліграфічна хвилинка. 10 10 10 9 11. Що ви знаєте про число 10?

Запишіть число 10 у вигляді добутку, суми та різниці двох чисел (самост . з подальшою перевіркою).

Полічіть десятками до 100 («ланцюжком»). Скільки разів додавали 10, щоб отримати 100? Як таке додавання замінити множенням? 10 * 10 = 100.

2. Перевірка домашнього завдання.

1. Пояснити, як перевірили, чи правильно обчислено значення виразу ( №163 ).

2. № 164 : прочитати вирази в порядку зростання їх результатів: 0, 6, 30, 36, 60, 78.

3. Перевірити засвоєння учнями таблиці множення числа 6.

3. Математичний диктант. Задачі зі збірника, с.30.

4. Продовжіть ряд чисел: 5 10 15 20 … … …. Що це за числа?

IІI. Вивчення нового матеріалу.

1. Повторення вивчених раніше мір часу (рік, мі­сяць, тиждень, доба).

— Скільки місяців у році? Скільки діб у місяці? КАЛЕНДАР!!

— Ранок, день, вечір, ніч становлять добу.

2. № 165. Відгадування загадок.

Назвіть по порядку дні тижня. Навіщо нам годинник?

3. Оголошення теми і мети уроку.

Дізнаємось менші одиниці вимірювання часу: добу, годину, хвилину, секунду та навчимось визначати час за годинником.

— Отже, за годин­ником визначається час. Як ви думаєте, чому годинник називається годин­ником ? (Вказує, котра година.)

4. Ознайомлення учнів з годинником.

Розгляньте годинник (у кожного учнямакет годинника). Він має циферблат з поділками, числами, та стрілки, які рухаються.

Коротка стрілка називається годинною. Коли мала (годинна) стрілка проходить від одного числа до наступного, минає година.

Давайте порахуємо, скільки годин пройде, якщо вона зробить повний оберт? (Скільки чисел на циферблаті?) (12 годин)

За добу годинна стрілка робить 2 повних оберти. То скільки триває доба? (24 години).

Велика стрілка називається хвилинною. Повний оберт вона робить за 1 год. Між сусідніми числами на циферблаті – 5 хвилин. Отже, 12 разів по 5 буде 60 хвилин.

В одній годині 60 хвилин.

Є ще секундна стрілка. Повний оберт вона робить за 1 хвилину, або за 60 секунд.

Підсумуємо: (таблиця)

1 доба = 24 години 1 год = 60 хв 1 хв = 60 с

5. Робота з підручником. № 166 (учні роблять від­повідний запис у зошитах).

– Яка стрілка рухається найшвидше? Найповільніше?

6. Визначення часу за годинником.

– Доба розпочинається о 12 годині ночі, коли годинна і хвилинна стрілки знаходяться на позначці 12. Далі хвилинна стрілка зробить один повен оберт, а годинна дійде до позначки 1 – це 1 година, ще 1 оберт – друга година і т.д.

Показую 6 год. – Скажіть, котра зараз година.

Наводжу приклад на макеті: 10 год 15 хв. (Щоб визначати кількість хвилин, множимо 5 хв на цифру, яку показує хвилинна стрілка).

– Урок закінчиться через 15 хв. О котрій годині закінчиться урок?

7. Фізхвилинка «Тік-так».

IV. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Практична робота з годинником:

• Записати, котру годину показує кожен годинник (№ 167, 1,2 завдання).

• Показати на годиннику 1 год 20 хв; 11 год.

2. Усне виконання (з роботою на макеті годинника) завдання № 168 підручника.

V. Підсумки уроку.

1. Рефлексія.

2. – Що нового дізналися на уроці? Чого навчились?

– Що більше – 60 с чи 60 хв? 1 година чи 60 хв?

– Урок триває 40 хв, а перерва — 10 хв. На скільки довше триває урок, ніж перерва?

– Погляньте на класний годинник і скажіть, котра зараз година.

3. Оцінювання учнів.

VI. Домашнє завдання: виконати № 169, 171, 172.

Кiлькiсть переглядiв: 1789

Коментарi