Урок доброти

Підготувала і провела

Черкасенко Л.М.

Тема. Відчиняйте чарівні двері добра і довіри!

Мета:поглибити знання дітей про загальнолюдські моральні якості; спонукати бути чуйними та уважними до оточуючих; учити висловлювати свою думку, доводити її; розвивати культуру спілкування;виховувати добре ставлення до довкілля та до людей, спонукати до добрих справ.

Обладнання: фігурки казкових героїв, текст оповідання, намальоване сонечко.

Форма уроку: урок духовності.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу
- Сонце встало із-за гаю,
Промінцями роси сушить.
Я здоров’я всім бажаю
І добра у ваших душах.
II. Вітання в колі
А зараз давайте всі встанемо, утворимо сонячне коло, подаруємо тепло долоньок один одному і побажаємо всім добра.
- Діти ! Який у вас настрій ? Чому?
(На партах лежать квадратики різних кольорів. Учні повинні показати свій квадрат, пояснивши, чому саме обрали фігуру даного кольору.)
III. Мотивація навчання
1.Бесіда про правила поведінки.
- Як вигадаєте , діти, чи повинна кожна людина у своєму житті дотримуватися загальних правил поведінки?
- Навіщо потрібні загальні правила поведінки?
- Ці правила прості чи складні?
- Як називають людину, яка дотримується правил поведінки?
Ці правила одним словом називають – етикет. Що це таке?
2.Поява дідуся Етикета ( фігурка прикріплюється на дошці)
- Сьогодні ми з вами пригадаємо чого навчилися на попередніх уроках.
- Що ви можете сказати з цього приводу?
3.Метод «Мікрофон»( опитування)
- Отже, ми вчилися доброго, гуманного ставлення до оточуючих, до всього живого , так?
- Що ж таке добре ставлення?
- Скажіть, важливо, нам знати, що таке доброта?
- Чому? ( Щоб зрозуміти головне у стосунках людей).
- Як ви гадаєте, як виникло це поняття? Звідки?
- Так, здавна люди із вдячністю оспівували все, від чого людині було гарно, тепло, радісно.
Так у народних сказаннях, легендах, піснях стало оспівуватися все добре, зроблене заради людей, їхнього життя, щастя. У стародавній абетці літера Де означала «добро». Бачите , яке глибоке коріння у цього поняття.
Тому й ми сьогодні спробуємо відчинити двері добра й довіри.
VI. Оголошення теми та завдань уроку.
1.Вступна бесіда.
- У кожної людини є свої моральні цінності – це те, що вона найбільше цінує в житті, що для неї є святим, чим вона керується в своїх вчинках. Люди, які оцінюють наші вчинки, убачають у них добро чи зло.
2.Уявіть, що добра чарівниця подарувала вам мішечок доброти. Спробуйте назвати ті речі, які могли б бути у мішечку.
3.Читання вірша Л. Забашти «Людина починається з добра» окремими учнями.
4.Колективне обговорення вірша.
- Що сталося б зі світом, якби в ньому не залишилося добра?
V. Сприймання та усвідомлення теми уроку.
1.Роздум «Доброта…….яка вона ?»
- Діти, із чим можна порівняти доброту?
- Коли в нас у класі все по- доброму, який у всіх панує настрій?
-Усім стає тепліше?
-Так на що ж схожа доброта?(на сонечко)
На дошці вивішується малюнок сонечка.
2.Опрацювання мудрих думок.
- Як ви розумієте вислів « Доброта, що сонце».
-Прочитайте прислів’я « Дружба – найбільший скарб».
Назвіть людей, яких вважаєте своїми вірними друзями, та поясніть, чому?
-Сонечко опромінює всіх своїми променями. Що ми відчуваємо від цих променів?
3.Гра « Фантазери»
До малюнка сонця на дошці прикріплюються «промінчики» зі словами: теплота, увага, дбайливість,чуйність, щедрість.
-Кожен промінчик дарує людям щось гарне. Отже промінчики в сонця чарівні. Давайте перевіримо. Ось я беру чарівну паличку , перетворююся на добру чарівницю й згадуюдобре бажання для всіх людей на світі.
На дошці прикріплюється малюнок сина сонця – промінця.
Діти по черзі змахують чарівною паличкою , загадую добре бажання і посилають «промінчик» наступному.
- Бачите, як багато доброго ви хотіли б зробити стосовно близьких, себе , однокласників. А коли намагаєшся робити добро, воно здійснюється. Така чарівна сила добра.
4.Телеграма із країни Ввічливості від дідуся Етикета.
«Любі діти! У нас лихо! У країні захопила владу страшна Злість.Вона замурувала в стінку всі добрі слова, вчинки, побажання.Зробили своїм наближеними жадібність, заздрість, плітки, а головним помічником – страх.
Тепер у нас похмуро навіть удень. Мешканці країни б’ються й кривдять один одного, брешуть і наговорюють зле про кожну людину. Усі бояться Злості. Допоможіть нам знову стати доброзичливими, веселими. Заново навчитися довіряти один одному!

Дідусь Етикет»

Під час читання телеграми на дошці вивішується фігурка Злості й слова («промінчики на сонці») закриваються хмаринками зі словами: заздрість, плітки, страх, злість, жадібність.
5.Обговорення ситуації
-Діти, давайте допоможемо мешканцям цієї країни, нашому другу дідусеві Етикету позбавитися від вередливої Злості. Але для цього нам потрібно здолати перешкоди, що створила Злість. Згодні?
6.Подолання перешкод. Звільнення промінців.
1).Робота над казкоюЛ.Толстого «Білка й вовк»
-Чому саме так відповіла Білка Вовкові?
Ввічлива людина не може бути злою, тому що ввічливість тоді справжня, коли вона щира. Вона завжди перебуває поруч із добротою, доброзичливим ставленням одне до одного. А якщо добра, вона спокійна, а отже, і весела. Так?
Один «промінчик» звільняється від хмаринки.
2).Закрийте оченята. Наповніть свої сердечка рожевим промінчиком любові та ніжності. Тепло вашого сердечка відчуйте у своїх долоньках. Відкрийте очі. Нехай тепло і доброта ваших сердець не затримуються у ваших долоньках. Передайте її своїм товаришам по парті.
Відкривається іще один «промінчик» .
3).Дидактична гра «Ромашка».
Відривається «пелюстка» з «ромашки» й віддається товаришеві зі словами вибачення, у чому був неправим.
Відкривається ще один «промінчик».
4). Гра «Квітка-семицвітка».
На пелюстках написані ситуації, які необхідно проаналізувати.
Якщо правильно дасте відповіді, то ще одна хмаринка зникне.
5)Доповніть речення:
Добра людина із доброї скарбниці серця свого виносить………..,а зла……….
Зникає ще одна «хмаринка».
Фізкультхвилинка
6)Дидактична вправа «Мої товариші»
Діти повинні віддати геометричну фігурку однокласникові (трикутник-найдобрішому, квадрат- найчуйнішому, круг- найуважнішому.)
VI Підсумок уроку
1.Гра «Збери букет»
- Зараз ви всі перетворюєтеся на квітки. Розчаклуватися ви зможете, назвавши лише найкращу рису характеру свого сусіда по парті.
- А квітками давайте прикрасимо наші перешкоди для того, щоб чари Злості швидше зникли, у країні Ввічливості знову запанували доброта і порядок.
2.Гра «Доброзичливість»
Діти відають сердечка з добрими словами один одному.
- Що є основою доброти, доброго вчинку? (Бажання добра іншому, уміння побачити ,що комусь потрібна допомога, тобто добре, приязне ставлення до людини, повага до особистості.)
- Оберіть найдобрішу дитину в класі.
3.З’єднай частини прислів’я.
Усі «хмароньки» зникають.Злість перетворюється на «мудрого гномика».
- Діти, як ви вважаєте, нас можна вважати чарівниками ? Чому?
(Можна ,тому що на нашому уроці добро перемогло зло. І ми ще раз відчинили чарівні двері добра і довіри.)
4.Присвоєння учням звання «Добра людина» дідусем Етикетом
5.-Чи змінився ваш настрій за урок?
Діти показують квадратики настрою. Якщо у когось настрій змінився , то він пояснює чому.
Кiлькiсть переглядiв: 1218

Коментарi